Blurb experience

Avui us vull parlar d’una empresa d’impressió d’àlbums de fotografia digital. Concretament del seu servei d’atenció i suport al client.

Mostra de paper d'impressió Blurb

Mostra de paper d’impressió Blurb

Per contextualitzar-ho tot us diré que Blurb Inc. és una empresa amb base a San Francisco (EEUU) que va fundar Eileen Gittins el 2005. La idea era que cadascú pogués publicar els seus propis llibres fàcilment i amb un cost reduït.

Ja al 2006 va desenvolupar el software BookSmart® per a que els clients poguessin maquetar els seus textos i fotografies per a formar llibres d’alta qualitat. Al 2007 es posa en funcionament la llibreria Blurb, per què els mateixos creadors de llibres els poguessin vendre directament, … al 2012 ja es podíen crear llibres directament des de Adobe Lightroom, …

Ara que ja us he comentat que és Blurb, ja us puc parlar de la meva experiència amb el seu servei d’atenció al client.

La cosa va anar així:

Dia 10 de desembre del 2014 a les 9:20: Després de “pujar” tota una maqueta que havia dissenyat amb LightRoom per a que ells m’imprimissin, detecto que a la vista prèvia de la web de Blurb del meu llibre NO hi apareixien uns gràfics de fons de pàgina, que SI que apareixien si m’ho mirava amb LightRoom.

Es clar, jo volia que els gràfics hi fossin, per a millorar el disseny de la pàgina…

Blurb

Captura de pantalla de la «vista preliminar» a Blurb.com

En resum, els envio un mail via l’enllanç que tenen ells a la seva pròpia web per a dubtes i atenció al client. A partir d’aquí la seqüència dels fets va ser la següent:

  • A les 9:20: Rebo el mail automàtic de resposta de Blurb informant-me que una persona de la seva organització es posaria en contacte amb mi, per a resoldre el problema.
  • A les 11:06: Rebo el primer correu de l’Angie S. del departament de suport de Blurb dient que segurament el problema es resolgui si torno a pujar altre vegada l’arxiu de la maqueta al seu servidor.
  • A les 11:26: Torno a pujar nova versió a Blurb de la maqueta del meu llibre, però el problema continua. Comento aquest fet a la Angie S. i li poso d’exemple les pàgines del llibre on ho pot comprovar.
  • A les 11:41: L’Angie S. M’envia un altre correu electrònic demanant-me, si us plau, que l’hi passi una captura de pantalla on es pugui veure exactament el problema. En el mateix correu hem dóna instruccions precises per a poder fer la captura de pantalla, tant en Windows com en MAC.
  • A les 12:47: Els envio la captura de pantalla que hem demanaven.
  • A les 13:27: L’Angie S. Em comenta que ho estant investigant i que es posaran en contacte amb mi quan tingui una solució. També m’agraeix la paciència que estic tenint en tot aquest tema.
  • A les 13:41: Rebo altre vegada un missatge de l’Angie S. I em diu que ha verificat que el que s’imprimirà realment és el que jo veig amb el meu LightRoom, i no el que surt a la vista prèvia de la maqueta una vegada s’ha pujat aquesta al seu servidor. O sigui, que estigui tranquil, i que faci la comanda tal i com està ara. També hem comenta que si rebo el llibre i hi ha algun problema que no dubti en tornar-me a posar en contacte amb ella per solucionar-lo.

L’endemà al matí vaig fer la comanda del llibre i estic esperant de rebre’l còmodament a casa meva via FedEx.

Conclusions:

  • El servei d’atenció i suport al client de Blurb de moment ha fet una tasca molt positiva.
  • Blurb ha transformat un problema a la seva pàgina web en una oportunitat de fidelització del client, responent eficaç i eficientment a una reclamació/dubte.
  • La sensació que hem queda a mi després de l’atenció al client rebuda és molt positiva, i en principi Blurb seguirà sent un dels meus proveïdors preferits d’impressió de llibres de fotografies.

Enllaço d’interès per si en voleu més informació:

PD: Per cert … al cap d’un parell de dies vaig tornar a rebre un correu electrònic de Blurb amb una petita enquesta per a que valores l’atenció al client rebuda. Quina hauria esta la vostra valoració, bona o dolenta ? La meva va ser bona es clar!

Tot i això cal esperar l’arribada del llibre i comprovar que efectivament tot s’ha imprimit tal i com jo ho havia dissenyat. Ja us en donaré més notícies quan arribi, teòricament en uns 7 dies laborables.